31 Aralık 2022 Cumartesi

Son haftalardan

 

Alttaki fotoğraflar Stockholm'da Aralık son günlerden... Harika anlardan sadece birazı (özellikle O hepsinin harikalığını kat kat arttırmış oluyor, aşk nasıl güzel, kelimelerle anlatılamaz gibi bu, çok zor, hele de böyle blogda postta anlatmak daha da zor. O yüzden anlatmaya çalışmayacağım bunu şuan). 

Historiska Museet'e gittiğimiz günden birkaç fotoğraf (çok az fotoğraf çekmiştim zaten). Tarih müzelerinde her defasında tekrar bir tutuluyorum. Zaman akıyor, herşey değişiyor ama bir yandan bazı örüntüler her zamanda birbirine çok benzer. Takılar bunlardan... Günümüzde kullandıklarımıza öyle benziyorlar ki. Aşağıda Viking takılarından bazıları. O zamanlarda da insanlar uzak diyarlara seyahat ediyor, birbirlerinden etkilenip yeni tarzlar da üretiyorlar, farklı tarzlar etkileşiyor. Güzel taşları, örme metalleri, parlak detayları hep seviyoruz. Bileklerimize, gerdanımıza takıyoruz :) 


Bu dondurma çok çok iyi. Stockholm merkeze yolunuz düşerse eğer: 'Triple Oh!" Nybrogatan üzerinde.  Limon ve çikolata <3 almıştık. Muhteşemdi. Hayatımın en soğuk kışında, müze çıkışı soğuk bir akşamda neşeyle dondurmacıya girmek :) 

Çok güzel bir günün sonunda eve dönüş yolunda.

Müze'nin önünde, arkamda şehir. Fotoğraf: Reuben.

Historiska Museet'te.

Historiska Museet'te. Bu şişe muhtemelen Perslerdenmiş. Vikinglerle etkileşimlerini gösteriyor. 

Historiska Museet'te.

Stockholm Halk Kütüphanesi'nin ana salonunda. Bu kütüphane, Gözlem evinin olduğu parkın hemen yanında (Sveavägen üzerinde), şehirde başka halk kütüphaneleri de var. Bu arada bu gözlem evi, sıcaklığın düzenli olarak ölçülmeye başlandığı en eski yermiş. 


Kungsträdgården'da. Arkamdaki pembe kilise: St. Jacobs Kyrka.



Not: Önceki postlarda da, tüm fotoğrafları ben çektim. Arada nadiren başkalarının fotoğrafları olabilir, onları da mutlaka fotoğraf altında belirtiyorum.

Not 2: Şöyle Instagram hesabım var. Şuan private. Bir ara açık yapmıştım, sonra vazgeçmiştim. Sonra yine değişebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder