29 Aralık 2022 Perşembe

Müze gününden notlar

 




Dün NationalMuseum Stockholm'a gittik. Harika resimler vardı. Birkaç saat oradaydık ve resimlere bakarken heykellere çok zaman ayıramadık. Buraya birkaç çok beğendiklerimden ekliyorum. Bunların dışında da çok hoşuma gidenler vardı (örneğin Renoir'in "Conversation" ı vardı). 

Buraya tam olarak resimlerde neleri sevdiğimi yazamıyorum şuan. Çok zaman yok. Ama çiçek ve bitki resimlerini özellikle çok beğeniyorum. Özellikle de buraya eklediğim dönemden olanları... ve özellikle de şakayıkları. Şakayıkları Exeter'den beri çok seviyorum. Orada çiçekçilerde çok rastlanıyordu ve özellikle düğün günümüzde aldığım şakayığa bayılmıştım. Buketime bir şakayık ve üç gül koymuştum. Güllere çok uzun zamandır bayılıyorum zaten :)

Ernst Josephson (1851-1906, Swedish), un resmini özellikle çok beğendik. Michael Peter Ancher (June 1849 –1927, Danish) resmi de çok hoşuma gitti. Sanırım resimdeki eşi Anna (bu resmi Anna yapmıştı diye düşündüm önce, o da ressam). Jan Matsys (c.1510 – 8 October 1575, Flemish) daha önceki dönemlerden, kadın Venus ya da Flora olarak yorumlanabilirmiş, bu resimdeki bitkilere de ayrıca bayıldım, özellikle de elinde tuttukları ve hemen önünde duran vazodakilere...  En üstteki resim ise Jan Davidsz de Heem'in (1606 in Utrecht – 1684 in Antwerp) muhteşem çiçekleri (ve kelebekler ve diğer böcekler, istiridyeler vs.) siyahın içinden fışkırmış harika renkler.

      


Ernst Josephson

Michael Ancher - Anna Ancher



Jan Matsys

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder